Sinds 2001 is er in Nederland de wet ''Kopen op Afstand'' van kracht. Dit is een goede zaak omdat zo de consument – jij dus – een sterkere positie heeft. Aangezien ''Kopen op Afstand'' van kracht is in Nederland, hanteren wij enkele regels en wetgevingen met betrekking tot ruilen/retouren en garantie. Op deze pagina vind je belangrijke informatie over retourneren en/of ruilen en hoe de procedure in zijn gang gaat.
Retourneren
Ben je om welke reden dan ook niet tevreden met het geleverde product(en)? Dan bieden wij uiteraard de mogelijkheid om het pakket terug te sturen en/of je geld terug te vragen. Wij geven je daarvoor 14 dagen. Binnen deze periode heeft u de mogelijkheid om de retourprocedure in gang zetten. Dit kan het beste door ons via de mail of whatsapp te contacteren. Om het retourproces zo soepel mogelijk te laten verlopen, verzoeken wij je om de instructies op te volgen.
Retourneren of ruilen van artikelen kan alleen onder de volgende voorwaarden, voor zover redelijkerwijs mogelijk:
- De zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel/de artikelen is nog niet verstreken
- Artikel(en) is/zijn ongebruikt
- Artikel(en) is/zijn onbeschadigd
- Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen
Let wel: indien de artikelen beschadigd zijn, of aantoonbaar gebruikt, kunnen wij de kosten bij je in rekening brengen. Zorg er dus voor dat de artikelen voor zover redelijkerwijs mogelijk ongebruikt en degelijk verpakt zijn.
Omruilen
Past het geleverde product niet of wil je bijvoorbeeld ruilen voor een ander product? Dan bieden wij je natuurlijk de mogelijkheid om te ruilen. Nadat je een product bij ons hebt gekocht, heb je recht op een bedenkperiode van 14 dagen. Je kunt binnen deze periode het pakket terugsturen, indien redelijkerwijs mogelijk ongebruikt en in originele verpakking.
Indien je er voor kiest om het artikel te ruilen tegen een ander product, heb je het originele aankoopbedrag te 'besteden' bij je nieuwe bestelling. Indien het bedrag van het nieuwe artikel hoger is dan het jou bestelde product, dan dien je het verschil nog te betalen. Indien het bedrag lager ligt, heb je uiteraard dat van ons tegoed en zullen wij dit bedrag terugstorten via de door u gebruikte betaalmethode. We zullen in deze gevallen even contact met je opnemen.
Kosten
Aan het versturen van pakketten zitten kosten verbonden. Bij ons hebben we het als volgt geregeld. Indien je een artikel om wilt ruilen, kun je het pakket naar ons terugsturen en worden de verzendkosten verdeeld tussen de klant en Kappersmagazijn.nl. Je dient daarvoor het pakket zelf naar ons op te sturen (vraag altijd om een verzendbewijs) en de bijbehorende verzendkosten te betalen. Zodra wij het pakket in ontvangst hebben genomen, zullen wij de nieuwe producten toesturen. Deze verzendkosten nemen wij dan voor onze rekening.
Wij schatten dat deze kosten maximaal €6,95 (normale zending) of €8,60 (aangetekende zending) zullen bedragen voor een pakket dat vanuit Nederland naar ons retouradres gestuurd wordt. Deze kosten zullen naar schatting maximaal €10,00 (normale zending) of €20,00 (aangetekende zending) bedragen voor een pakket dat vanuit België naar ons retouradres gestuurd wordt.
Tip: hoef je alleen iets kleins terug te sturen? Verstuur het dan in een (grote) envelop om zo je verzendkosten terug te dringen. Dit kost meestal €3.50.
Indien er onverhoopt door ons een foutje wordt gemaakt en je verkeerde spullen in huis krijgt, nemen wij uiteraard ook de retourkosten voor onze rekening. Neem in dat geval altijd even contact met ons op. Je dient wel het pakket zelf middels de pakketpost terug te sturen en de bijbehorende verzendkosten te betalen. Wij zullen vervolgens de juiste artikelen toesturen en de door jou gemaakte verzendkosten zo spoedig mogelijk vergoeden, in ieder geval binnen de wettelijke termijn van 14 dagen.
Indien je enkel je geld terug wilt en wel de correcte, door jou bestelde producten hebt ontvangen, zullen de retourkosten dus voor je eigen rekening zijn.
Indien het door jou ontvangen artikel niet deugt en je het daardoor retour moet sturen, valt dit bij ons onder de garantieregeling en zullen wij de verzendkosten vergoeden én het nieuwe pakket gratis toesturen. Neem hiervoor wel altijd eerst contact met ons op vóór je het pakket naar ons opstuurt, zodat je zeker weet of de garantieregeling van kracht is.
Gratis verzending
Indien door de hoogte van het bedrag, de bestelling in aanmerking komt voor gratis verzending, worden de kosten voor verzending niet doorberekend aan de klant. Op dat moment nemen wij deze kosten voor haar rekening. Om deze reden behouden wij ons het recht voor, om daar waar de reden van retour, niet te wijten is aan ons (geen deugdelijk product, gebreken aan het product enz.) bij terugbetaling van de geldelijke sommen, de door haar gemaakte kosten voor verzending in mindering te brengen.Opstarten van de retourprocedure
De retourprocedure moet dus in gang gezet worden binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelde artikelen. Volg deze 3 stappen om je pakketje correct te retourneren:
Stap 1: herroep de overeenkomst
De overeenkomst herroepen, voordat je het pakket retourneert, is niet verplicht. Wanneer de 14 dagen zichttermijn nog niet is verstreken, kun je ook direct bij stap 2 van de retourprocedure beginnen.
Kies je ervoor om de overeenkomst te herroepen, dan kun je dit op twee manieren doen:
- Door het bijgeleverde formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen te gebruiken. Ga direct door naar stap 2 van de retourprocedure.
- Door een e-mail te sturen naar info@kappersmagazijn.nl met: je naam en adres, het ordernummer en de artikelnaam(en) van de producten die je retour wilt sturen. Ga daarna door naar stap 2 van de retourprocedure.
Stap 2: vul het formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen in
Vul het formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen in en voeg dit toe aan het pakket dat je retourneert. Vergeet niet het ordernummer in te vullen!
Wanneer het ordernummer bij ons bekend is, kunnen wij je retourzending sneller verwerken, waardoor je je nieuwe artikelen sneller in huis krijgt of, indien van toepassing, je geld sneller terug ontvangt. Het ordernummer vind je in de e-mail met de orderbevestiging, die wij naar je hebben verstuurd direct nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Stap 3: stuur het pakket retour
Pak het artikel degelijk in en doe het ingevulde formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen er bij in de doos. Stuur vervolgens het pakket binnen 14 dagen retour naar:
Adresgegevens:
Kappersmagazijn.nl
Risico van retourzendingen
Retourzendingen zijn voor risico van de koper/klant/consument. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed. Je kunt het risico beperken door het pakket aangetekend te versturen. De geschatte kosten voor een aangetekende retourzending staan hierboven genoemd.
Afhandeling
Ontvangen wij de producten in goede staat retour, dan sturen wij de nieuwe artikel(en) naar het door jou opgegeven adres toe. Indien je je geld terug wilt, storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping van de overeenkomst terug.
Verkeren de producten niet in 'nieuw' staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze webshop/winkel, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven reeds genoemd.
Toch nog vragen over het retourneren van je aankoop?
Neem gerust contact met ons op door contact formulier in te vullen of te bellen met: +31 50 364 23 77